USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

- Ostatteko käytettyjä?

- Kauppamme on keskittynyt myymään uutta/käyttämätöntä sarjakuvaa. Emme osta käytettyjä.


- Mikä on tämän vanhan sarjakuvan arvo?

- Emme arvioi vanhojen sarjakuvien arvoa. Ota yhteys johonkin antikvariaattiin. Turussa käytettyjä sarjakuvia myyvät tietojemme mukaan ainakin Alfa Antikva, Omituiset opukset  ja Brahenkadun antikvariaatti.


- Mikä taho ostaa käytettyjä sarjakuvia?

- Ks. edellinen kohta. Muualla Suomessa sarjakuviin keskittyneitä antivariaatteja ovat mm. Kulkukatin poika, SS Libricon ja Makedonia.


- Paljonko maksaa postitus ulkomaille?

- Ulkomaille menevissä tilauksissa postikulut ovat Eurooppaan 5€/tilaus + 2€/tuote, Euroopan ulkopuolelle kulut ovat 10€/tilaus + 5€/tuote. Ulkomaan tilausten yhteydessä kannattaa ennen maksamista ottaa sähköpostilla yhteys meihin, voimme neuvotella tapauskohtaisesti kulut vastaamaan todellisia hintoja. Sähköpostiosoite on tilaukset@sarjakuvakauppa.fi. Todelliset hinnat riippuvat tuotteen koosta, esimerkiksi postikortit ja pienlehdet kulkevat edullisemmin kuin albumit, kun taas suurikokoisten albumeiden postitus saattaa maksaa ohjehinnastoa enemmän.


- Postitatteko koko maailmaan?

- Kyllä!


- Kauanko pakettini postituksessa menee?

- Postitamme tuotteita päivittäin. Pyrimme saamaan tilauksen matkaan heti, kun se on mahdollista. Paketit kulkevat Suomessa pääsääntöisesti perille muutamassa arkipäivässä. Kokemuksemme mukaan ulkomaiden kirjeet saattavat olla matkalla joissakin tapauksissa jopa kuukauden. Lue lisää Postin sivuilta:

Posti: Kirjeet kotimaahan

Posti: Kirjeet ulkomaille

Posti: Paketit kotimaahan

Posti: Paketit ulkomaille


- Voiko lähetystä seurata jotenkin? Missä on lähetysseurantakoodi?

- Jos lähetys painaa alle kilon ja se mahtuu postiluukusta, se lähetetään kirjeenä, jolloin siinä ei ole seurantaa. Yli kilon paketeissa ja/tai yli 2 cm paksuissa lähetyksissä on seurantakoodi. Seurantakoodi merkitään viestiin, joka lähtee automaattisesti postituksen yhteydessä. Viestin otsikko alkaa sanoilla "Postitettu: lähetys". Mikäli viestiä ei löydy, kannattaa tarkistaa roskapostikansio.


- En ole saanut tilausvahvistusta, tuliko tilaukseni läpi?

- Useimmissa tapauksissa tilaus on todennäköisesti tullut läpi. Syksyllä 2017 on esiintynyt ongelmaa joidenkin hotmail-osoitteiden kanssa. Mikäli sinulla on hotmail-osoite, etkä saanut tilausvahvistusta, laita meille viestiä os. asiakaspalvelu@sarjakuvakauppa.fi tai soita Turun myymälän numeroon: 050 452 1088.

Tilasin tuotteen verkkokaupastanne, mutta en ole tyytyväinen saamaani tuotteeseen. Miten menettelen?

- Kuluttajasuojalain etämyyntisäännösten mukaisesti tilauksilla on 14 vrk:n peruuttamisoikeus. Tuotteiden palautusoikeus koskee ainoastaan käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tai postituksessa vaurioituneita tai valmistusviallisia tuotteita. Voit palauttaa kirjat Postin kautta asiakaspalautuksena (palautusnumero 715550). Asiakaspalautusta varten pitää mennä postitoimistoon, jossa palautus tehdään. Kun olemme saaneet palautuksen, laitamme hyvityksen ilmoittamallesi tilille.

Olen tehnyt omakustannesarjakuvan/pienlehden. Miten saan sen myyntiin teille?

- Ota yhteys kauppa(at)sarjakuvakauppa.fi, niin lähetämme ohjeet omakustannesarjakuvien myyntiä varten.


Lähetyksen mukana tulleessa kuitissa lukee joidenkin kirjojen kohdalla "jälkitoimituksessa". Mitä tämä tarkoittaa?

Kirja jää joskus jälkitoimitukseen, kun se ei ole vielä ilmestynyt tai varastosaldoihin on päässyt virhe. Tällöin kirja toimitetaan heti, kun saamme sitä varastoon. Jos viivästys on pitkä, ilmoitamme siitä sähköpostiviestillä. Ennakkotilauksessa olevien kirjojen ilmestymisajankohta on kerrottu tuotetiedoissa. Joskus kirjojen ilmestymisaika saattaa venyä esim. kustantajasta tai painosta johtuvista syistä. Pyrimme päivittämään tiedot tuotteen kohdalle, kun saamme ajantasaista tietoa.

Haluaisin maksaa tilauksen postiennakolla/laskulla.

Maksutapavaihtoehdoissamme ei ole postiennakkoa. Voit valita maksutavaksi myös laskun, kun valitset ensin maksutavaksi Paytrailin. Avautuvassa ikkunassa voit valita myös laskun. Laskupalvelun tarjoaa Collector. Nopein tapa maksaa on PayPal tai Paytrail (kirjautuminen pankkitunnuksilla). Tällöin saamme tiedon maksusta heti, ja tilaus pääsee useimmiten matkaan jo samana päivänä.

Tilauksestani tuli perille vain osa. Missä ovat loput tilaamistani tuotteista?

 
Turun Sarjakuvakaupalla on kolme myymälää. Suurin osa tilauksista postitetaan Turun myymälästä, mutta joissakin tapauksissa tuotteen viimeiset kappaleet voivat olla Oulun tai Helsingin myymälässä. Tällöin loput tilauksesta postitetaan eri lähetyksessä, ja postin kulusta johtuen toimitusajoissa saattaa olla muutamien päivien heittoja. Otathan huomioon myös, että Oulun myymälä on suljettuna maanantaina ja tiistaina. Oulusta postitettavat tuotteet saattavat tulla viikonkin viiveellä.

Palkkaatteko työntekijöitä / Otatteko harjoittelijoita?
 
Emme tällä hetkellä palkkaa tai ota harjoittelijoita.

Turun Sarjakuvakauppa oy
Humalistonkatu 8B, 20100 Turku
Avoinna ma-pe 11.00-18.00, la 11.00-16.00
puh. 050 452 1088

Turun Sarjakuvakauppa Helsinki
Porthaninkatu 9, 00530 Helsinki
Avoinna ma-pe 15.00-19.00, la 11.00-16.00
puh. 044 230 8251

Turun Sarjakuvakauppa Oulu
Kulttuuritalo Valve
Hallituskatu 7, 90100 Oulu
Avoinna ke-pe 12.00-18.00, la 12.00-16.00
puh. 040 462 6550

Y-tunnus: 2303878-1

kauppa@sarjakuvakauppa.fi